«Διόπερ ει βρώμα σκανδαλίζει τον αδελφό μου ου μη φάγω κρέας εις τον αιώνα».
Με την χάρη και την ευλογία του Θεού αδελφοί μου μπήκαμε από σήμερον στο προστάδιον της νηστείας και του πνευματικού αγώνος. Το μεν ιερό Ευαγγέλιο μας μίλησε για την Δευτέρα του Κυρίου παρουσία και την κρίση όλων των ανθρώπων, σε σχέση με τις πράξεις μας απέναντι στους συνανθρώπους μας.
Το δε αποστολικό ανάγνωσμα κάνει λόγο για τις τροφές σε σχέση με την σωτηρία μας, μιάς και από αύριο το κρέας δεν επιτρέπεται λόγω νηστείας. Να τονίσουμε ότι ο Απ. Παύλος αναφέρει ότι: «ου μη φάγω κρέας εις τον αιώνα» για άλλους λόγους όχι διότι το κρέας είναι απαγορευμένο υπό του Θεού και της Εκκλησίας. Ο σκοπός που αναφέρει αυτήν την φράση είναι να μην δημιουργείται σκανδαλισμός στους αδύναμους στην πίστη Χριστιανούς.
Μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στα πρώτα βήματα της επι γης Εκκλησίας του Χριστού και υπήρχαν πολλά προβλήματα, αφ’ ενός ως προς την πίστη και αφ’ ετέρου ως προς τις συνήθειες των Χριστιανών. Αφού προερχόταν από τον ειδωλολατρικό χώρο. Τότε όπως γνωρίζουμε οι ειδωλολάτρες θυσίαζαν πολλά ζώα στους θεούς τους. Τα οποία βέβαια κατόπιν τα καλύτερα μέρη τα έτρωγαν θεωρώντας μάλιστα ότι είναι και αγιασμένα. Πολλοί όμως από τους ειδωλολάτρες εγίνοντο Χριστιανοί. Εκεί όμως είναι που δημιουργείται το πρόβλημα.
Κάθε Χριστιανός είναι ελεύθερος να τρώει ότι θέλει και άρα και ειδωλόθυτα, αρκεί να αισθάνεται ότι είναι ένα απλό κρέας χωρίς την οποιαδήποτε αγιαστική επενέργειαν των ειδώλων αλλά όπως όλα τα κοινά κρέατα. Υπήρχαν όμως και Χριστιανοί με αδύναμη συνείδηση οι οποίοι εξακολουθούσαν να θεωρούν αυτά τα κρέατα ως ιερά και εσκανδαλίζοντο όταν έβλεπαν τους άλλους Χριστιανούς να τρώνε από αυτά.
Εκεί ακριβώς σ’ αυτήν την διχοστασία και τον σκανδαλισμό των Χριστιανών ο Απ. Παύλος επεμβαίνει προκειμένου να φέρει την τάξη και την ειρήνη στην Εκκλησία. Τα φαγητά δεν οδηγούν στην αιώνια κόλαση αυτά καθ’ ευατά. Όμως χρειάζεται μεγάλη προσοχή μήπως ο τρόπος με τον οποίο τα χρησιμοποιούμε γίνεται αιτία απωλείας και οδηγός σ’ αυτήν και άλλων αδελφών μας. «ει βρώμα σκανδαλίζει τον αδελφό μου ου μη φάγω κρέας εις τον αιώνα ίνα μη τον αδελφό μου σκανδαλίσω».
Αδελφοί μου αρχίζει η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Λίγο ή πολύ όλοι θα νηστεύσουμε με την χάρη του Θεού. Το ζήτημα είναι πως και με ποιο τρόπο διακριτικό θα νηστεψουμε. Η νηστεία είναι μια από τις ευλογημένες προσπάθειες του κάθε Χριστιανού. Έκαστος κατά την χάριν και την δύναμιν που του εδόθη. Χρειάζεται όμως προσοχή με τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η κάθε πνευματική προσπάθεια, άρα και η νηστεία. Ο σκανδαλισμός δεν είναι μόνο όταν επιδεικτικά τρώγω απαγορευμένα φαγητά εν μέσω νηστείας θεωρώντας έτσι ότι αγνοώ τον άλλον τον αδύναμον εις την πίστην.
Σκανδαλισμός είναι όταν επιδεικτικά νηστεύουμε προκαλώντας έτσι τους άλλους χαρακτιρίζοντας μας ως υποκριτές. Όλα αδελφοί πρέπει να γίνονται όπως αρέσει στον Θεό. Δεν πρέπει η δική μας προκλητική συμπεριφορά να γίνεται αιτία απωλείας αδελφών «δι ον Χριστός απέθανε». Για όλους μας ο Χριστός έδωσε την ζωή του και εμείς να είμεθα προσεκτικοί στην γενικότερη συμπεριφορά μας ώστε η ζωή μας να είναι γνήσια ειλικρινής και χριστιανική κατά το πρότυπον του Κυρίου μας.
Αμήν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου