Την μεγάλη εορτή που μας εισαγάγει στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, και που είναι η προτύπωση της Ανάστασης του Κυρίου μας, η τετραήμερος εκ των νεκρών ανάστασις του Λαζάρου που τον ανέστησε ο Ιησούς Χριστός, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε στον εορτάζοντα Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου των Γερόντων, που βρίσκεται στο ιστορικό καμπιέλο της Κέρκυρας, εκεί φιλοξενείται η Ιερά εικόνα της αναστάσεως του Λαζάρου και απότμημα ιερού λειψάνου από παλαιότερον καταστραφέντα Ιερόν Ναό.
Ο Σεβασμιώτατος κατά την Θεία λειτουργία, απευθύνθηκε στο εκκλησίασμα αναλύοντας την Ευαγγελική περικοπή, όπου ο Κύριος μας παρά το εχθρικό κλίμα που επικρατούσε εναντίον του στα Ιεροσόλυμα και που τον προειδοποιούν οι μαθητές του, επιστρέφει για να αναστήσει τον καρδιακό φίλο του, Λάζαρο. Στο σπίτι του Σίμωνος Φαρισαίου, όπου παιδιά του ήταν ο Λάζαρος, η Μάρθα και η Μαρία, ο Ιησούς είχε φιλοξενηθεί πάρα πολλές φορές. Όταν έφθασε στην Βηθανία ερώτησε τη Μάρθα που ήταν ενταφιασμένος ο Λάζαρος και εδάκρυσε. Τούτο έγινε όχι για το ότι δεν εγνώριζε ο Κύριος που βρισκόταν ο Λάζαρος, γιατί από την πλευρά της Θεότητος του εγνώριζε τα πάντα, αλλά εδώ εκδηλώνεται η ανθρώπινη φύση Του, ο πόνος που Του έφερε το δάκρυ και όλες οι ανθρώπινες εκδηλώσεις.
Το όλον γεγονός της θαυματουργικής εγέρσεως του Λαζάρου μας δίδει την δυνατότητα να κατανοήσουμε ότι η παντεξούσια φωνή Του Ζωοδότου Χριστού αναταράσσει συνθέμελα τα ταμεία του Άδου, εκεί που η ψυχή του Λαζάρου πριν τέσσερις μέρες είχε φυλακιστεί.
Ο Κύριος με το Δεσποτικό κέλευσμα «Λάζαρε Δεύρο έξω» έδωσε την εντολή της κατάργησης του θανάτου στο πρόσωπο του Λαζάρου και της Ανάστασης Του, προεικονίζοντας έτσι τη δική Του Ανάσταση. Ο Άδης προγεύεται την κατάργηση του, που εντός ολίγων ημερών με την Ανάσταση του Κυρίου μας, θα καταργηθεί και θα ελευθερωθούν οι απ΄ αιώνος δέσμιοί του.
Ο Κύριος δακρύζει, δείχνοντας την αγάπη Του για τον Λάζαρο αλλά και την φιλοικτήρμονα διάθεση στην πεσμένη ανθρώπινη φύση, την οποίαν ανέλαβε ο ίδιος για να την αναστήσει από την φθορά.
Όταν η Μάρθα είπε στον Κύριο ότι ήδη είναι τεταρταίος ο Λάζαρος και η δυσοσμία θα ήταν το εμπόδιο για να ανοιχτεί ο τάφος, ο Κύριος όχι μόνο καταργεί τον Θάνατο αλλά και την αιτία που τον προκάλεσε.
Η ανάσταση του Κυρίου μας καταπατεί την δύναμη του διαβόλου και της αμαρτίας και καταργεί τον θάνατο. Ο σύγχρονος άνθρωπος που συνεχίζει να είναι συμβεβλημένος με την κάθε είδους αμαρτία, ηδονή, εγωισμό, κακία, φθόνο, μίσος, πλεονεξία και άλλων, δια των οποίων έρχεται ο θάνατος, αυτή τη δυσοσμία της αμαρτίας, ο Κύριος την κατεπάτησε και μας έδωσε την δυνατότητα της υπέρβασης, δια της μετανοίας.
Η υπερέννοια έγερση του Λαζάρου που έγινε λίγο πριν το Πάθος του Κυρίου μας, διαβεβαιώνει την Κοινή Ανάσταση της ανθρωπότητος εκ των νεκρών, όπως ψάλαμε και σήμερα την «Κοινή ανάστασιν προ του Σου πάθους πιστούμενος, εκ νεκρών ήγειρας τον Λάζαρον Χριστέ ο Θεός...». Έτσι ο Κύριος προετοίμασε και τους μαθητάς Του τότε, αλλά και την δική μας Ανάσταση.
Στο τέλος, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε να γιορτάσουμε ένα ευλογημένο Πάσχα και να συμπορευτούμε στον δρόμο του Γολγοθά και της Ανάστασης.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στο προαύλιο του Ι. Ναού, παιδία των κατηχητικών σχολείων, πολιτιστικοί σύλλογοι του τόπου, καθώς και η χορωδία κέρκυρας και τα μικρά παιδιά της παλαιάς φιλαρμονικής, αλληλοδιαδόχως έψαλλαν τα κάλαντα. Ο Σεβασμιώτατος με αφορμή το προφητικό λόγο της Παλαιάς διαθήκης «εκ στόματων νηπίων κατηρτίσω αίνον» επαίνεσε τα μικρά παιδιά και τα ευλόγησε λέγοντας τους ότι και ο δικός τους αίνος αποτελεί την δοξολογία του Θεού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου