ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Translate

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΓΙΟΙ ΔΟΥΛΟΙ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΓΙΟΙ ΔΟΥΛΟΙ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020

ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΔΟΥΛΟΥΣ

 Στον Ιερό Ναό Αγίων Θεοδώρων στο χωριό Άγιοι Δούλοι στην Βόρεια Κέρκυρα λειτούργησε το πρωί της Κυριακής 25 Οκτωβρίου 2020 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος. Στο τέλος της θείας λειτουργίας ο κ. Νεκτάριος χειροθέτησε σε οικονόμο τον εφημέριο του ναού π. Αντώνιο Τούση, έγγαμο, πατέρα δύο παιδιών, ο οποίος συν τοις άλλοις είναι και εξαίρετος αγιογράφος.   

Μιλώντας προς τους πιστούς ο κ. Νεκτάριος αφορμήθηκε από τους αγίους της ημέρας Μαρκιανό και Μαρτύριο και τόνισε ότι οι πατέρες της Εκκλησίας ήταν ομολογητές της αλήθειας της πίστης, διότι έβλεπαν ότι η πίστη κινδύνευε από τις διάφορες πλάνες. Οι μάρτυρες ήταν νοτάριοι, γραμματείς του Πατριάρχου της Κωνσταντινουπόλεως αγίου Παύλου του ομολογητού. Εκείνος μαρτύρησε πρώτος, και τον ακολούθησαν και οι δύο νοτάριοί του, οι οποίοι υπεραμύνθηκαν της αληθείας εναντίον των Αρειανών που αλλοτρίωναν την αλήθεια της πίστεως.

Αυτή η αλλοτρίωση συμβαίνει στους καιρούς μας όταν αμφισβητείται η χάρις του Θεού στο μυστήριο της θείας Ευχαριστίας, όπως επίσης και ο ιερός ναός δεν θεωρείται τόπος καθαγιασμένος, κάτι που αντίκειται στην παράδοσή μας. Όταν εγκαινιάζεται ένας ναός, ο επίσκοπος επικαλείται την χάρη του Αγίου Πνεύματος. Όταν διασαλεύεται από ιερόσυλους ένας ναός, γίνεται ξανά ακολουθία, ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για την χάρη του Θεού. Και τα μυστήρια της πίστεώς μας μάς αγιάζουν διότι η Εκκλησία επικαλείται την χάρη και την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος και γι’ αυτό η αλήθεια της πίστεως δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση.

Στην θεία λειτουργία παρέστη, μεταξύ άλλων, και ο δήμαρχος της Βόρειας Κέρκυρας κ. Γεώργιος Μαχειμάρης.














Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

Ο Σεβασμιώτατος στον πανηγυρίζοντα Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων Αγίων Δούλων



Το πρωί του Σαββάτου 19 Μαρτίου 2016 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος ιερούργησε στον Πανηγυρίζοντα Ι.Ν. των Αγίων Θεοδώρων στους Αγίους Δούλους.
Στο λόγο του ο Μητροπολίτης Κερκύρας ανέφερε ότι ο Άγιος Θεόδωρος έζησε τη ζωή του κατά Θεόν, σε μια εποχή αντίθεη. Τότε όποιος τολμούσε να πει ότι ήταν Χριστιανός θανατώνονταν, αφού θεωρούνταν από την καθεστηκυία τάξη εξτρεμιστικό στοιχείο. Οι θεοί των ειδωλολατρών ήταν προσωποποιήσεις των παθών τους, όπως της απόλαυσης και της ακολασίας. Γι’αυτό το λόγο δεν μπορούσαν να κατανοήσουν την υπέρβαση αυτής της εμπαθούς καταστάσεως. Δεν μπορούσαν να καταλάβουν ότι ο άνθρωπος δεν ζει μόνο με τα υλικά αγαθά, αλλά κυρίως ζει με τον αληθινό λόγο, ο οποίος βγαίνει από το στόμα του Ζωντανού Θεού. Ο Άγιος Θεόδωρος ενώ κατείχε στρατιωτικό αξίωμα, το καταφρόνησε και μαρτύρησε για την αγάπη και την αληθινή πίστη του στο Χριστό. Συνεχίζει να φωτίζει με το μαρτύριό του διαμέσου των αιώνων, όλους μας. Όταν οι ειδωλολάτρες υποχρέωσαν τους Χριστιανούς να καταναλώσουν ειδωλόθυτα, ο Άγιος εμφανίστηκε στον Επίσκοπο και τον συμβούλευσε με ποιό τρόπο να διαφυλάξει το ποίμνιό του, βράζοντας κόλλυβα για να μην πεινάσουν.
Αυτό το Θαύμα εορτάζει η Εκκλησία μας, συνέχισε ο Σεβασμιώτατος και δεν είναι τυχαία η θέση που έχει το πρώτο Σάββατο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Καλούμαστε να απέχουμε από τις τροφές, αλλά κυρίως από την εμπαθή κατάσταση, από την κατάκριση, το θυμό και τις ηδονές. Όταν ο εαυτός μας ασκείται, μπορεί ευκολότερα να επικοινωνήσει με το Θεό. Αν δεν γευθούμε την αγάπη και την παρουσία Του, τότε παραμένουμε ξένοι ως μέλη της Εκκλησίας.
Κλείνοντας ο κ. Νεκτάριος προέτρεψε τους πιστούς να αποξενώσουν την αμαρτία, νεκρώνοντας τα πάθη τους και τον εγωϊσμό τους, ώστε να φανερωθεί στη ζωή τους ο Χριστός.