Translate

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018

“Ζωηρά και επιθετικά παιδιά στην ομάδα”.


Στα πλαίσια του Φροντιστηρίου Στελεχών της Ι.Μ. Κερκύρας πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 28 Νοεμβρίου 2018 στο Πνευματικό Κέντρο, η τέταρτη επιμορφωτική συνάντηση με θέμα “Ζωηρά και επιθετικά παιδιά στην ομάδα ”, με ομιλήτρια την κα Άντζελα Νικήτα, κλινική ψυχολόγο, ψυχολόγο της υγείας.
Την ομιλήτρια παρουσίασε και ευχαρίστησε ο υπεύθυνος του Φροντιστηρίου Πρωτ. Γεώργιος Μπογδάνος.
Εν συνεχεία η κα Νικήτα ανέφερε ότι κανένα παιδί δεν γεννιέται κακό. Η κακία είναι επιλογή και ως εκ τούτου τα παιδιά υιοθετούν κακές συμπεριφορές. Σχετικά με τα “κακομαθημένα” παιδιά, οι γονείς ικανοποιούν αδιακρίτως όλες τις ανάγκες τους. Δεν υπάρχει επικοινωνία μεταξύ γονέων και παιδιού. Αυτός ο χαρακτηρισμός απενοχοποιεί εν πολλοίς τους γονείς και λειτουργεί ως δικαιολογία ικανοποίησης προσωπικών αναγκών των γονέων. Στον αντίποδα, στα “καλομαθημένα” παιδιά, οι γονείς είναι δίπλα τους, ακούν τις ανάγκες τους και επικοινωνούν μαζί τους. Υπάρχουν δύο τρόποι επικοινωνίας, η λεκτική και η μη λεκτική.
Ακολούθως η ομιλήτρια τόνισε τα συστατικά μιας επιτυχημένης ομάδας τα οποία είναι το κίνητρο, ο στόχος, η συνοχή, η εμπιστοσύνη, η ασφάλεια και η αποδοχή. Σε μια ομάδα υπάρχουν και οι ρόλοι, οι οποίοι είναι οι εξής, ο κυρίαρχος, ο αργοπορημένος, ο αδιάφορος, ο αφηρημένος, ο εσωστρεφής, ο “ζωηρός”, ο πρόθυμος, ο “επιθετικός”, ο διπλωμάτης, ο αποδιοπομπαίος τράγος και ο κόλακας. Οι τρεις τύποι συντονιστή της ομάδας είναι, ο αυταρχικός, ο δημοκρατικός και ο συμμετοχικός. Τα στάδια της ανάπτυξης της ομάδας μπορούν να περιγραφούν ως πέντε σκαλοπάτια μιας κλίμακας, ήτοι σχηματισμός, αντιπαράθεση, ανάπτυξη, ωρίμανση και κλείσιμο. Για να έχουμε ουσιαστική επικοινωνία μέσα στην ομάδα χρειάζεται να ακούμε, να εκφράζουμε τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τα συναισθήματά μας, χωρίς θυμό ή ενοχές και να σεβόμαστε και να αποδεχόμαστε τόσο τον εαυτό μας, όσο και τον άλλο.
Κλείνοντας η κα Νικήτα τόνισε ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ η θέσπιση ορίων, κανόνων δηλαδή στα παιδιά. Η θέσπιση αυτή μας διδάσκει, μπορεί να προστατεύσει την αξιοπιστία των παιδαγωγών και σημαίνει προσοχή και σεβασμός στην προσωπικότητα παιδαγωγών και παιδιών. Και το σημαντικότερο, δεν υπάρχει καλύτερη μάθηση από εκείνη που χρησιμοποιεί το σώμα και τις αισθήσεις.
Στο δεύτερο μέρος της συνάντησης έγινε εισήγηση με θέμα : “Ψυχαγωγώντας τα παιδιά του σήμερα με παιχνίδια του χθες”, με ομιλήτρια την κα Λίζα Αλεξάκη, δασκάλα παραδοσιακών χορών στο Λύκειο Ελληνίδων, παραρτήματος Κέρκυρας, η οποία παρουσίασε παραδοσιακά παιχνίδια.








Δεν υπάρχουν σχόλια: