Το
πρωί της Παρασκευής 16 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του
Ιδρύματος Χρονίως Πασχόντων “Η Πλατυτέρα”, Ιερατική Σύναξη της Ι.Μ. Κερκύρας,
με ομιλητή τον κ. Δημήτριο Μαυρόπουλο, θεολόγο – συγγραφέα, υπεύθυνο των
εκδόσεων “ΔΟΜΟΣ” και εκδότη των ΑΠΑΝΤΩΝ του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και με θέμα
το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο.
Στην
προσλαλιά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων
κ. Νεκτάριος, αφού καλωσόρισε τον κ. Μαυρόπουλο, επεσήμανε στους πατέρες την
ανάγκη συνεχούς εγρήγορσης, που θα πρέπει να βρίσκονται, καθώς οι καιροί που
περνάμε ως Έλληνες είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, με τις βοές πολέμων που ακούμε,
αλλά και τις καθημερινές απειλές που εκτοξεύονται, από τον εξ’ανατολών γείτονα,
από τους Σκοπιανούς, αλλά και από το Αλβανικό κράτος, το οποίο εγείρει εκ
νέου το λεγόμενο “Τσάμικο θέμα”, με
συγκεκριμένες εδαφικές διεκδικήσεις στην Ήπειρο. Όλα αυτά τα επιτρέπει ο Θεός,
ώστε να εγερθούμε από τον πνευματικό λήθαργο που έχουμε περιέλθει και να
επιστρέψουμε σε Εκείνον.
Ακόμη
ο Σεβασμιώτατος κάλεσε τους Ιερείς της τοπικής Εκκλησίας σε πανστρατιά,
προκειμένου ο λαός μας να “θωρακιστεί” με τα όπλα του Φωτός, την μετάνοια
δηλαδή, την συχνή συμμετοχή στην Θεία Ευχαριστία και γενικά στην ζωή της
Εκκλησίας μας.
Επιπλέον
ο Μητροπολίτης Κερκύρας αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα και το θεολογικό βάθος του
κατά Ιωάννην Ευαγγελίου, μέσα στο οποίο βλέπουμε το έργο της Ενσάρκου
οικονομίας του Υιού και Λόγου του Θεού, αλλά και την κλήση στον καθένα μας, να
ακολουθήσουμε τον “Υιό του Ανθρώπου” και να συνανυψωθούμε με Εκείνον, στην “Άνω
Ιερουσαλήμ”, στην Βασιλεία των Ουρανών.
Τέλος
ο Σεβασμιώτατος κάλεσε τους πατέρες τις ημέρες αυτές να εντείνουν τον
πνευματικό τους αγώνα, για να εορτάσουν με καρδιά καθαρή την μητρόπολη των
εορτών, την Ανάσταση του Σωτήρος Χριστού.
Εν
συνεχεία τον λόγο πήρε ο κ. Μαυρόπουλος, ο οποίος αφού ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο,
τόνισε ότι το Ευαγγέλιο του Ιωάννη γ΄ράφτηκε μετά το 100 μ.Χ. στην Έφεσο και
αποτελεί έναν μυητικό οδηγό, στην μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας μας. Ο
βαπτισμένος Χριστιανός μέσα στο Ευαγγέλιο αυτό ανακαλύπτει τον δρόμο στον οποίο
θα συναντήσει τον Χριστό, θα σωθεί δηλαδή. Και τί σημαίνει σωτηρία ; Σωτηρία
δεν είναι ούτε η αξιομισθία μετά θάνατον, ούτε αυστηρή τήρηση των ηθικών
κανόνων. Σωτηρία είναι η οντολογική μέθεξη μετά του Ακτίστου Τριαδικού Θεού. Ο
άνθρωπος γίνεται κατά χάριν θεός, μετανοώντας και κοινωνώντας το Σώμα και το
Αίμα του Χριστού.
Επιπροσθέτως
ο κ. Μαυρόπουλος υπογράμμισε επτά σημεία:
Α. Ότι ο άνθρωπος σώζεται με την
ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού, με την ένωση του ακτίστου με το
κτιστό, προκειμένου εμείς οι κτιστοί να γίνει χριστοφόροι.
Β. Μόνη δυνατότητα να οικειωθούμε αυτή
την θεία ενέργεια είναι μία νέα γέννηση, αυτή του βαπτίσματος εξ ύδατος και
Πνεύματος και η είσοδος στην Εκκλησία.
Γ. Η συνάντηση με τον Θεό ψηλαφείται
στον τόπο του Θεού με την σχέση με τον Χριστό εν Αγίω Πνεύματι, συνθήκη που
πραγματοποιείται σε κάθε θεία λειτουργία.
Δ. Η σύνδεση του Χριστού ως Υιού του
Θεού και Υιού του Ανθρώπου με μας επιτυγχάνεται με την θεία κοινωνία.
Ε. Για να φτάσουμε σ’ αυτήν την
κοινωνία χρειάζεται να κάνουμε την υπέρβαση από την εξαρτημένη αγάπη στην
ανιδιοτελή, να μη μείνουμε στη συγγένεια του αίματος αλλά να βιώσουμε αυτή του
Πνεύματος, δηλαδή να γίνουμε παιδιά του Θεού και αδελφοί μεταξύ μας.
ΣΤ. Η επιτυχία της θείας παρέμβασης
βεβαιώνεται με την μαρτυρία της Αναστάσεως με τις εμφανίσεις του αναστημένου
Χριστού ενώπιον τω μαθητών Του και την χαρά και την ειρήνη που τους έδωσε.
Ζ. Το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο είναι
μαρτυρία της σωτηρίας μας, καταγράφει τα σημεία της και μας καλεί στο να δούμε
την Εκκλησία ως κοινότητα ευχαριστιακή, για να βρούμε την αγάπη προς τον Θεό
και την θέωση ως τον σκοπό της ζωής μας.
Να σημειωθεί ότι της Ιερατικής Συνάξεως
προηγήθηκε στον Ι.Ν. της Αγίας Τριάδος του Ι.Χ.Π., η τέλεση της Προηγιασμένης
Θείας Λειτουργίας, ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου και εν συνεχεία τελέστηκε
Αρχιερατικό μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του μακαριστού Μητροπολίτου
Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κυρού Τιμοθέου, με την συμπλήρωση 16 ετών,
από την εις Κύριον εκδημία του.
Ο κ. Νεκτάριος αναφέρθηκε στην
πολυσχιδή προσωπικότητα του μακαριστού προκατόχου του, ο οποίος ως άλλη καιόμενη
λαμπάδα διηκόνησε το ποίμνιό του. Ο κυρός Τιμόθεος όμως πολεμήθηκε και
λοιδορήθηκε πολύ. Το τεράστιο έργο και η αγάπη του για την τοπική Εκκλησία αποτελούν
την απάντηση σε όλους εκείνους που τον αμφισβήτησαν. Έμεις σήμερα προσευχόμαστε
στον Πανάγιο Θεό να αναπαύει την ψυχή του και να τον κατατάξει μετά των Αγίων
Του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου