Translate

Πέμπτη 21 Απριλίου 2022

ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΡΕΛΛΗ 5

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΡΕΛΛΗ 5 - ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ 



«Δεν κοιτάζω να βλέπω τους άλλους,

ζητώ την δική μου εντύπωση να βαστάξω.

Βαστάξτε μέλη του πιο ωραίου μου

σώματος. Γυρεύω ολόρθος, δικές μου

ορθότητες να τοξέψω στο φως που μ’ έχει.

Τότε γνωρίζω πως θά ’ρθει

άπειρη νύχτα, να δείξω της ημέρας

τα όνειρα, ν’ ανακαλύψω τ’ άστρα.

Αρνιέμαι τον ύπνο. Με γυρίζει

τόση ορμή, δε θέλω να πέσω,

να ξεκουραστώ στο βέβαιο σκοτάδι,

όπου κανένας δε θα με δει,

απ’ όσους δε μ’ είδαν.

Δεν θέλω ν’ αρνηθώ τίποτα,

απ’ ό,τι απάνω μου αισθάνομαι, όραμα.

Θα χάσω το πάθος μου, του χορού μου

το νόημα, φόρεμα κι όνομα.

Εξαίσιο λάθος μου της μοναξιάς.

Υπάρχω με τέχνη, δική μου

είν’ η ζωή μου.

Ο θάνατος έρχεται ξένος.

Δονείστε με, γυρίστε με απ’ αλλού

μέλη μου διαρκή, δε θέλω το ξένο.

Επιμένω, ο θάνατός μου

είν’ ο εαυτός μου».

(«Νάρκισσος», από την συλλογή «Της μοναξιάς και της έπαρσης», 1951)

Ο Ιούδας, εγώ, εσύ, ο κόσμος όλος. Δεν σε θέλω, Θεέ μου, να μ’  αγαπάς. Σε θέλω να κυβερνάς, για να κυβερνώ κι εγώ μαζί σου. Σε θέλω θεατή των δικών μου χαρισμάτων, του δικού μου χορού. Αν υπάρχεις, χειροκρότησέ με. Αν δεν είσαι, όπως σε θέλω, θα σε φιλήσω, για να με χειροκροτήσουν οι άλλοι. Κι αν φανερώνεις με την σιωπηλή σου αγάπη το ποιος είμαι, θα είμαι απέναντί σου. Δεν μπορούμε να υπάρχουμε μαζί κι εσύ κι εγώ. Ας πάψουν οι υποκρισίες. Είμαι ο εαυτός μου. Δεν θέλω να αρνηθώ τίποτα. Ο καθρέφτης μαρτυρεί την αλήθεια. Θάνατος είναι ο εαυτός μου. Δεν θα αρνηθώ ούτε κι αυτό. Μόνο εγώ μπορώ να με καταλάβω. Μόνο εγώ μπορώ να χορέψω με μένα τον τέλειο χορό. Υπάρχω με τέχνη. Ακόμα κι αν κάνω στάση σε πρόσωπα άλλα, είναι γιατί πρέπει να τους δώσω την απόλαυση του να είναι μαζί μου.

Τι; Δεν με χειροκροτάς, αλλά επιμένεις να με αγαπάς; Μου πλένεις τα πόδια; Το αξίζω. Μου δίνεις τον εαυτό σου, το σώμα και το αίμα Σου; Καλοσύνη σου, αλλά δεν σε χρειάζομαι. Μου φτάνει ότι, έστω για μια στιγμή, σε νίκησα. Κι ας έρθει το χάος της αιώνιας μοναξιάς. Τουλάχιστον, θα είμαι με τον εαυτό μου. Δακρύζεις για μένα; Δεν την θέλω την ελπίδα σου. Μη με περιμένεις. Μη με κοιτάζεις, σε παρακαλώ. Δεν αντέχω να μ’  αγαπάς. Γιατί τότε ξυπνάς την χαραμάδα της εικόνας σου. Όχι, είμαι ελεύθερος. Θα σε αρνηθώ.

Ας πούμε ΟΧΙ σ’  αυτόν τον τρομακτικό εαυτό μας. Ας πούμε ΝΑΙ στο βλέμμα Του.

π. Θ.

21 Απριλίου 2022

Μεγάλη Πέμπτη


Δεν υπάρχουν σχόλια: